Jurry Oortwijn (Paradiso) genomineerd voor Cultuurmarketing Award

17 mei 2021

Cultuurmarketing organiseert iedere twee jaar de Cultuurmarketing Awards. Deze editie worden er door de vakjury persoonsgebonden prijzen uitgereikt aan marketeers en jonge marketingtalenten die het afgelopen jaar voor innovatie in hun organisatie hebben gezorgd.

De prijs Cultuurmarketeer(s) van het jaar wordt uitgereikt aan één of meerdere personen die een bijdrage hebben geleverd aan innovatie en nieuwe strategieën voor de culturele organisatie(s) waarvoor zij werkzaam zijn.

Één van de vijf genomineerde marketeers is Jurry Oortwijn van Paradiso met de campagne Paradiso voor artiesten: "Paradiso voor Artiesten geeft artiesten de mogelijkheid om kosteloos gebruik te maken van álle middelen die Paradiso ter beschikking heeft. Het podium geeft de artiest 100% artistieke vrijheid om een boodschap over te brengen op een moment dat zij daar zelf niet de middelen voor hebben. Dit doorlopende project uitte zich tot dusver in het overhandigen van de sleutels en het personeel van Paradiso aan Pitou, Sef en Marmoucha Orchestra, vele gevel- en Small Museum-exposities voor jonge, talentvolle kunstenaars en gratis postercampagnes voor artiesten in Amsterdam."

De vakjury, bestaande uit Anita Mooiweer, Desmond Lissone en Jon Heemsbergen, spreekt bewondering uit voor alle marketeers die in deze tijd niet bij de pakken neer zijn gaan zitten: ondanks dat de deuren dicht waren, hebben zij geprobeerd op alle mogelijke manieren de binding en betrokkenheid met het publiek te waarborgen. Op de criteria innovatie, voorbeeldfunctie en impact sprongen vijf marketeers er met hun aanmelding bovenuit. 

Lees hier verder.