Zes vragen aan Lieke Timmermans

20 februari 2020

Deze week stelden we zes vragen aan Lieke Timmermans, manager marketing en communicatie bij TivoliVredenburg. Lees meer over haar helden, het eerste concert dat zij bezocht en haar voorbeeld in de popmuziek.

Wie ben je?
Lieke Timmermans, manager marketing en communicatie van TivoliVredenburg
In 1998 ben ik begonnen als hoofd marketing bij Tivoli. Toen in 2006 bleek dat de nieuwbouwplannen nog wel even op zich zouden wachten, ben ik verder gegaan als freelance marketeer. In 2013 vroegen ze me om de openingscampagne voor TivoliVredenburg te doen, en daar heb ik meteen ja op gezegd. Uiteindelijk ben ik in dienst gegaan en werd ik manager van de afdelingen.

Wat is je eerste live concert?
Mijn eerste stadionconcert was Prince in De Kuip in 1990, dat concert van die wolkbreuk. Inclusief lang in de rij liggen en eenmaal binnen rennen om in het dansvak terecht te komen. Ik had mijn arm gebroken en ik weet nog dat ik in de haast iemand een flinke hengst heb verkocht met dat gips. Ook al ging het per ongeluk, ik had wel even sorry kunnen zeggen.

Waar ben je in je werk het meeste trots op?
Dat TivoliVredenburg ‘gelukt is’. De eerste jaren waren best ingewikkeld omdat onze bezoekers nog heimwee hadden naar de oude locaties en wijzelf ook onze draai moesten, maar nu loopt het lekker. Sterker nog: ik heb vaak het gevoel: nu kunnen we éindelijk echt gaan beginnen.

Wat zou je geworden zijn als je geen marketing manager was?
Waarschijnlijk lerares Nederlands, ik ben ten slotte (trots) neerlandica. En soms fantaseer ik over het hebben van een eigen friettent. In mijn studententijd werkte ik in een cafetaria en dat was hard werken en erg gezellig, vooral ’s nachts. Ik kan nog steeds uren praten over friet en snacks.

Wie is voor jou een voorbeeld in de popmuziek, en waarom
Alle vrouwen in de popmuziek. In vergelijking met andere culturele sectoren zitten er in onze sector nog weinig vrouwen op leidinggevende posities. Samen met een aantal andere dames proberen we daar op een losse manier iets aan te doen, bijvoorbeeld door het organiseren van diners. En als ik toch een naam moet noemen: Margriet van Kraats, programmadirecteur van TivoliVredenburg. Zij overziet alles en laat zich nooit gek maken.

Guilty pleasures bestaan volgens ons niet. Maar, voor welke ‘onverwachte muziek’ mag je ’s nachts worden wakker gemaakt?
Ik heb een voorliefde voor Nederlandse hitjes uit de jaren ’80, van Nadieh tot Kadanz en van Splitsing tot What Fun.