Deze website maakt gebruik van cookies.

Winnaars IJzeren Podiumdieren 2013 bekend

18-01-2014 | Bron: VNPF

Uitreiking tijdens Eurosonic Noorderslag: 18 januari 2014, Stadsschouwburg, Groningen

Vandaag zijn de IJzeren Podiumdieren 2013 uitgereikt in de categorieën ‘beste directeur’, ‘beste programmeur’, ‘beste podium’, ‘beste festival’ en ‘beste marketeer’. Het IJzeren Podiumdier is een peer to peer vakprijs in de poppodium en -festival industrie.

 

Winnaars zijn:

Beste directeur

  • MARLIES TIMMERMANS, EKKO, Utrecht.
    Uit de motivatie:
    Marlies heeft van Ekko een waar (pop)liefhebberspodium met een uitgesproken eigen profiel gemaakt. Het podium speelt weer een belangrijke rol in het popcircuit. De onderscheidende factor in Utrecht.

Beste programmeur

  • MAURICE SPIJKER – Lowlands, PITCH, 5 Days Off.
    Uit de motivatie:
    “Naast boeker voor Mojo toont Maurice Spijker zich al vele jaren een ware vakman binnen de dance-scene. Creatief, veelzijdig en met een oog voor talent weet hij festivals als o.a. Pitch, Lowlands en 5 Days Off relevant en urgent te programmeren.

Beste festival

  • BEST KEPT SECRET FESTIVAL, Hilvarenbeek.
    Uit de motivatie:

“Best Kept Secret was in 2013 de verrassing onder de festivals met een geweldige sfeer. Het festival heeft een aantal vernieuwende en duurzame oplossingen neergezet en heeft een goede programmering. Verrassend, strak georganiseerd, goede marketing… gewoon het beste nieuwe festival sinds lange tijd!”

Beste podium

  • TIVOLI, Utrecht.

Uit de motivatie:

“Tivoli is een breed geprogrammeerd podium, van waaruit meerdere relevante actuele festivals worden (mede)georganiseerd. Goed geïnformeerde programmeurs. Altijd goede sfeer, vanaf het moment van binnenkomst. Al jaren een toonaangevend en bepalend podium, behorend tot de top 5 van Nederland.”

Beste marketeer

  • CAS BOLAND, Tivoli, Utrecht.

Uit de motivatie:

Cas benut de mogelijkheden van de moderne technologie, op dit gebied is nog veel te winnen binnen de podium- en festivalsector. Tivoli valt vaak op met hun goed bedachte social media acties en andere publiciteitsstunts. Daarnaast heeft Cas een mooi beleid neergezet.”

De IJzeren Podiumdieren worden sinds 1997 jaarlijks uitgereikt door de Vereniging Nederlandse Poppodia en –Festivals (VNPF). De IJzeren Podiumdieren zijn zogenaamde peer to peer prijzen. De leden van de vereniging brengen hun stem uit. De persoon of organisatie die de meeste stemmen ontvangt, wint de prijs. De nominaties komen tot stand door middel van een uitvoerige consultatie van verschillende professionals (inclusief VNPF-leden) binnen het live-circuit.

De uitreiking wordt jaarlijks georganiseerd door De Oosterpoort, Eurosonic Noorderslag en de VNPF.

De uitreiking van de IJzeren Podiumdieren wordt mede mogelijk gemaakt door: 

  • Kolibrie Horeca Payrolling
  • Mojo Concerts
  • TSC Crowd Management
  • Ticketmaster Netherlands
  • Jack Daniels