OPSB verder onder nieuwe naam SPOT Groningen

21 maart 2019

Per 20 maart 2019 heeft de theater- en concertorganisatie De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen (afgekort OPSB) een nieuwe naam: SPOT Groningen. De locaties blijven wel De Oosterpoort en de Stadsschouwburg heten.

SPOT Groningen schrijft hierover: "De nieuwe naam sluit beter aan bij onze missie: artiest en publiek samen brengen in de hoop op een onvergetelijke beleving. Dat doen we al lang niet meer alleen in De Oosterpoort en de Stadsschouwburg, maar ook op andere plekken in Groningen zoals de Lutherse Kerk, de USVA, de drafbaan, EM2 en de Martinikerk. Afhankelijk van de artiest en het publiek bepalen we de plek die het beste past. Zo creëren we plekken van ontmoeting en plekken van betekenis.

De organisatie heet vanaf vandaag SPOT Groningen, de locaties blijven De Oosterpoort en de Stadsschouwburg heten. Met de lancering van de nieuwe organisatienaam presenteren we  ook een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl is ontwikkeld door Lisa Sportel. Arthur van’t Hoog vertaalde de huisstijl door naar een webontwerp en Arno Hoogma bouwde hem tot op de pixel nauwkeurig na. Remi van Beekum van Kiemfabriek maakte het webteam compleet. Hij dacht onder andere mee over vindbaarheid en usability.