Deze website maakt gebruik van cookies.

Cultuurmarketing inspiratiemiddag en meer

25-10-2014 | Bron: Cultuurmarketing

Op donderdag 6 november vindt de volgende Cultuurmarketing inspiratiemiddag plaats. Deze middag vertellen drie best practises hoe zij succesvolle partnerships met bedrijven, andere culturele organisaties en merken weten te sluiten. 

Partnerships kunnen, naast financiële middelen, zorgen voor bijvoorbeeld nieuw bereik of groter draagvlak. Samen sta je sterker, zo blijkt. Het doel van de middag is om meer inzicht te krijgen in de randvoorwaarden, aanpak en resultaten van het aangaan van samenwerkingen. 
 
De drie presentaties worden gegeven door: 
 
Annemieke Slager van FOAM over het verbinden van (internationale) partners en de creativiteit, durf en kennis die daarvoor nodig is. 
 
‘Onze eigen’ Renske Verbeek, directeur van Kroepoekfabriek, over haar strategieën om het podium te verbinden met (lokale) partners en inkomsten te genereren. 
 
Raffaela Vandermühlen over de uitbouw van Dutch Design Week door inhoudelijke samenwerkingen met mediapartners, programmapartners en grote corporate company’s. 
 
Bekijk hier het programma. 
 
 
Verder bij Cultuurmarketing:
 
zoekmachine marketing 
Volgende week start Cultuurmarketing de tweedaagse cursus zoekmachine marketing. In de aanloop publiceerden zij drie artikelen, waarin je de nodige tips en tricks over deze vorm van online marketing vindt: 
 
De basislessen van SEO en SEA 
10 simpele tips die iedereen kan toepassen 
What’s new: ontwikkelingen in zoekmachine marketing 
 
Lees hier de artikelen. 
 
 
branding in de cultuurmarkt 
Op 13 november organiseert Cultuur marketing een ronde tafel sessie over branding in de cultuurmarkt. Deze interactieve bijeenkomst is speciaal voor marketingmanagers en marketeers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de marketing- en communicatiestrategie in hun organisatie. 
 
Bekijk hier het programma.  
 
 
onderzoeksresultaten: storytelling bij festivals 
HKU student Sibani Vos deed onderzoek naar de mogelijkheid om storytelling in te zetten om de merkbeleving van een festival te vergroten.
 
Download de beknopte samenvatting. 
 
 
gemist? 
In de afgelopen maand werden deze artikelen gepubliceerd opcultuurmarketing.nl: 
Vijf succesvolle culturele Facebook campagnes 
Het nieuwe verkopen noemen we Social Sales 
Belofte maakt schuld: over merkbeloften en merkondersteunend gedrag 
 
Bekijk alle artikelen via: 
https://www.cultuurmarketing.nl/categorie/actueel/artikelen/ 
https://www.cultuurmarketing.nl/categorie/actueel/blog