Deze website maakt gebruik van cookies.

3 ervaringsdeskundigen over de klantreis in de praktijk

29-11-2018 | Bron: Cultuurmarketing

Benieuwd hoe andere musea, poppodia en theaters inspelen op de klantreis? Eerder sprak Cultuurmarketing met drie ervaringsdeskundigen uit de praktijk. O.a. Thijs Verhulst (Effenaar) en Koen Brakenhoff (Mauritshuis) vertellen over hun visie.

Museau, poppodia en theaters hebben allemaal hun eigen kijk op en ervaring met de customer journey, de klantreis die elke bezoeker aflegt. Uit deze ervaring kan de hele culturele sector inspiratie opdoen. Hoe kijken verschillende soorten organisaties in de sector aan tegen de customer journey?

Binnen de culturele sector is de customer journey de (virtuele) reis die de bezoeker maken zodra ze in aanraking zijn gekomen met een instelling zoals een museum, een theater of een poppodium. Het in kaart brengen van deze klantenreis zorgt voor meer klanten, waardoor je als marketeer beter kan inspelen op de behoeftes van bezoekers.

Het begrip staat al jaren centraal binnen de commerciële sector, maar in de cultuursector lijkt het nog niet zo vanzelfspreken te zijn om volledig op de klantreis in te spelen. Hoe kijkt de culturele sector aan tegen de customer journey? Wat doen we goed en waar kunnen we nog meer aan werken?

Kijk hier om de visies van drie ervaringsdeskundigen uit verschillende hoeken van de culturele sector te lezen.