Deze website maakt gebruik van cookies.

Publicaties

  • Handreiking VNG 'Cultureel ondernemen, nieuw rendement voor gemeenten en instellingen'

    Volgens de VNG leidt cultureel ondernemen tot artistieke, economische en maatschappelijke winst. Een nieuwe rolverdeling en een gezamenlijke inspanning van gemeenten en instellingen zijn daarbij noodzakelijk. 

  • Eerste hulp bij Digitaliseren

    Een belangrijke voorwaarde om je organisatie efficiënter te laten werken is het digitaliseren van je documentstromen. Maar hoe doe je dit precies?

  • Eerste hulp bij Juridische zaken

    Eerste hulp bij juridische zaken. Met dit boek weet je waar je op moet letten, bijvoorbeeld bij het kiezen van de rechtsvorm van je bedrijf, bij contracten en algemene voorwaarden, bij personeel en ontslag, wetten en regels en het huren van bedrijfsruimte. 

  • Het Grote Poppodium Onderzoek 2008

    Het Grote Poppodium Onderzoek 2008 is uitgevoerd naar aanleiding van enkele stormachtige ontwikkelingen die destijds plaatsvonden in de Nederlandse poppodiumsector. Er was een golf van verbouwingen en nieuwbouw en organisaties ontwikkelden zich. Deze ontwikkelingen vormden de belangrijkste aanleiding voor dit onderzoek dat in het bijzonder aandacht besteedt aan het proces van professionalisering.

  • Het publiek van poppodia 2004

    De VNPF onderzocht in samenwerking met onderzoeksbureau Letty Ranshuysen in 2004 het publiek van twaalf poppodia.

  • Onderzoek Arbeidsvoorwaarden Poppodia door adviesbureau Van Loon 2005

    De VNPF heeft een CAO voor poppodia ontwikkeld. Hiervoor heeft Adviesbureau Van Loon een onderzoek gedaan naar bestaande CAO's.

  • Poppodia in Cijfers 2010 - 2013

    ‘Poppodia in cijfers’ is de opvolger van de reeks 'VNPF In-sight'. Deze jaarlijkse publicatie presenteert de kerngetallen van de podiumleden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF).

  • Veldwerkinstructies publieksonderzoek voor poppodia

    Onderzoeksbureau Letty Ranshuysen ontwikkelde veldwerkinstructies voor podia die zelf een publieksonderzoek willen uitvoeren.
     

  • VNPF In-sight 2002 - 2009

    De reeks VNPF In-sight was de voorloper van 'VNPF Poppodia in cijfers'. In-sight geeft een overzicht van de bedrijfsgegevens van de poppodia die actief waren in het desbetreffende titeljaar en lid zijn van de VNPF in het daaropvolgende jaar (jaar van uitgave).